8/15/2009

Erőszakos hittérítés

No persze a cím erősen túlzó de ...
A fiammal esett meg a dolog aki négy és fél éves és ebben a korban a gyerekek teljesen kiszolgáltatottak és mindent elhisznek felnőtteknek.
Talán jobb, ha más felől közelítem meg az esetet, hogy egy kicsit árnyaljam a képet.
Több mint 12 éve vagyok lacto vegetáriánus. A feleségem és a gyermekeim nem azok. No nem amiatt, hogy bizonytalan lennék világnézetem helyességében, hanem azért mert úgy gondolom fabatkát sem ér az a világnézet, vagy erkölcsi beállítottság aminek alapját az előre gyártott receptek képezik.  Úgy gondolom értékesebb az a filozófiai beállítódás aminek a megértés, a belátás és átélés az alapja. Persze ez nehezebb és lassabb út és több is rajta a buktató. 
De nem akarok nagyon elkalandozni, tehát vissza a konkrét esethez:
Pár hete jutott tudomásomra, de teljesen bizonytalan módon és tegnap az oviban festés közben kérdeztem rá és erősítették meg az esetet.
Vagyis, hogy a fiam hittanra járt az idén a tudtom és beleegyezésem nélkül.
Meghökkentem!
Év elején a legfiatalabb óvó néni bejelentette, hogy aki akarja járathatja a gyermekét Református hittanra. Én ott és akkor válaszoltam is, hogy nem szeretném. Kicsit meg is hökkent és visszakérdezett, hogy miért ? Elmondtam neki, hogy nem szeretném, ha a gyermek leg érzékenyebb bevésődési korszakában próbálnák vallásos irányban befolyásolni.
Szóval, úgy történt a dolog, hogy akik hittanosok az oviban, azoknak át kellett menni a csoportból egy másik helyiségbe, ahol az hittan oktatás folyik. Persze felolvasták a neveket és a fiamé nem volt köztük, de ment. Vagy azért mert mindenben lelkes, ha menni kell (pl: úszás bábszínház stb.) ez életkori és persze egyéniségbeli sajátosság. De az sem kizárt, hogy Zsófi a kis szerelme jár hittanra, hát ő meg követi. 
Az óvó nénik annyira nem tulajdonítottak jelentőséget az eseteknek, hogy eszükbe sem jutott szólni róla, hogy a fiam egy teljes évig hittanos volt.
A lelkész asszonnyal viszont még nem beszéltem így  tisztességtelen lenne vélemény mondanom róla. Minden esetre aggályosnak tartom az eljárását.
Végül is illet volna nála kibuknia, ha nincs egy gyerek a listán akkor rákérdezzen a szülőre vagy az óvónénikre,

2 comments:

kartunboj said...

Sok agymosodán fog még átmenni a gyerek és különböző mosószereket használnak majd. Javaslom minden este öblítsd át "tiszta vízzel"!!!

Bódog Gábor said...

És a titkos szexuális eltévelyedések a koedukált óvodai wc-ben? Azzal mi lesz? Ki fog rendet teremteni?

Indul a heti 1-2 post szezon egészen nyárig rendszeresen jelentkezem a karikatúráim és tetoválásaim közzétételével.