12/24/2013

ROBOHAND a fiam Ádám új “robotkeze”

Gyerekkoromban egyszer félrecsúszott a télapó gatyagumival rögzített szakálla, ebből jöttem rá, nem létezik a Mikulás. És most láss csodát mégis találkoztam az  igazival. Persze korunk Télapója Ő, nagyon is. Nem az a rénszarvasos régimódi típus, de a piros póló, fehér szakáll stimmel. Falk Gyögynek hívják és a VARINEX Informatikai Zrt. –nél Ő a 3D nyomtatás témafelelőse.
dec21 001

Így készüllnek a 3D-s nyomtatóval a tárgyak (éppen fogászati kellékeket nyomtat a gép.)

De talán jobb, ha a történet elejére ugrom, hogyan is találkoztunk.
Ádám fiam most 9 éves és végtaghiánnyal (bal kézfej reductio) született (erre többféle lehetséges magyarázat is van, de hogy melyik  lehet az igazi, azt nem tudjuk mivel örökbe fogadtuk és a szülőanyját nem ismerjük). Eddig mindent megoldott, hihetetlen dolgokat épít LEGO-ból, vág ollóval stb. Csak olyankor vannak nehézségei ha pl. tollasozni, bringázni szeretne.
2-3 hete nézegettünk  LEGO-s videókat Ádámmal a youtube-on éppen egy olyanra akadtam ahol egy lányka LEGO-ból készített magának műlábat. Az oldalsávon a videók között feltűnt egy műanyag műkéz. Miután rákattintottam, leesett az állam, egy Dél afrikai asztalos miután hivatására jellemző módon elvesztette több ujját, használható “pótalkatrészt” tervezett magának, majd ha már belendült, az ismeretségi körében egy végtaghiányos kissrácnak is. (azóta több mint 100 gyereknek segített így.)
Pont olyan művégtagot tervezett, amilyenre nekünk is szükségünk van. Ráadásul a terveket önzetlenül, Creative Commons keretében (vagyis, bárkinek ingyen letölthető, vagy akár tovább is fejleszthető felhasználásra) megosztotta. Tette mindezt úgy, hogy  a digitális terveket, 3 dimenziós nyomtatóval ki is lehet nyomtatni. Több sem kellett miután mindent amit lehetett, átolvastam róla. Nekifogtam keresni, hogy hol lehetne egy ilyen kezet kinyomtatni. Így találtam rá a VARINEX oldalára, ahol árajánlatot is kértem rögtön. De nem kaptam….
Hanem visszahívott Falk György és pár perc beszélgetés után felajánlotta, hogy teljesen ingyen kinyomtatják nekünk az összes 3D technológiával nyomtatható alkatrészt.
De nem csak ennyi történt, tegnap előtt amikor mentem az elkészült Robohand darabkákért,már összeszerelve és csavarozva várt az egész szerkezettel, sőt megvette hozzá, a szükséges további zsinórokat,csavarokat stb. és ezeket is ajándékba kaptuk hozzá.
És amikor mindezt egy kis csomagban átadta, sokkal többet adott. A bizonyítékot arra, hogy nem veszett ki még mindennapjainkban tapasztalható rémség ellenére  az önzetlen segítőkészség és az igazi emberség .
Szóval mégis létezik és vannak ilyen csodák.
Folyt. köv.

No comments:

Indul a heti 1-2 post szezon egészen nyárig rendszeresen jelentkezem a karikatúráim és tetoválásaim közzétételével.